Smakprov från Villa Villekulla

 
Ni som följde våran förra blogg minns kanske att jag startade ett projekt att bygga hus eller byggnader från Astrid Lindgrens verk [här finns det]. Jag byggde då Katthult från Emil i Lönneberga och påbörjade även Pippis hus Villa Villekulla. Men när jag i julas fick en ny dator glömde jag bort att spara dessa hus, trodde jag i alla fall. Villa Villekulla finns kvar (tack och lov, även om jag hellre hade haft kvar Katthult) och idag bestämde jag mig för att fortsätta med projektet.
 
Då jag inte är helt klar ännu får ni nöja er med dessa två bilder så länge som ett litet tjuvkik. Jag vart inte helt nöjd med storleken på köket då det blev lite för smalt men jag planerade ändå aldrig att möblera och dekorera huset fullt ut så det får förbli som det är.
Vad tycker ni? Ser ni några likheter?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: